0

Projekt kontor

Syrran flyttade ut i onsdags, när jag kommer hem från jobbet på torsdagen så har Anders redan börjat riva alla tapeter och startat nästa renoveringsprojekt. Projekt kontor. Som jag verkligen ser fram emot men inte alls är mentalt redo för. Känner inte alls någon motivation till renovering eller stök just nu. Så det här har fått bli Anders egna projekt, han har dragit igång det och får då köra på i sitt tempo. Är jag förvånad att allt redan är spacklat, taket målat, rummet tapetserat och alla lister är målade? Nej, inte alls faktiskt. Vi köpte helt vanliga vita tapeter från Rusta. Desto billigare desto bättre. Ingen av oss var sugen på att måla ett rum till så därför körde vi en liten quick fix. Nu har vi dessutom möjlighet att måla direkt på tapeten om vi skulle vilja göra det längre fram.

Igår var vi även och köpte helteckningsmatta. Rummet ligger längst bort i huset och du måste ta ett trappsteg ner för att komma in i rummet, det är stora fönster, lågt i tak och ett väldigt mysigt rum. Så därför kändes det som att helteckningsmatta skulle förstärka myskänslan. Det ska bli kul att se hur det blir. Och det finns ju en stor chans att jag får se det redan ikväll efter jobbet, om jag känner mannen rätt. 


Kommentera här: